K4 opgave - Camilla

Hej med Jer☺️

Min nevø på 2 år og jeg var på en lille brombær jagt tirsdag d. 7 september. Vi fandt en masse brombær som vi selv kunne spise, men også nogle nye grene, så vi kunne fodre vores vandrende pinde. Da vi ikke skulle være på skolen i et stykke tid valgte vi, at min nevø gerne måtte passe dem, da de ikke krævede så meget end en overdusning med vand en til to gange om dagen, samt udskiftning af grene/blade en gang i ugen. 💦🌿

Det er lidt sjovt at se, hvordan sådan nogle lidt "kedelige" dyr kan være så interresante for en dreng på 2 år. Han har virkelig taget ansvaret til sig og passer meget på dem. 

Da vi kom hjem igen efter en lille gåtur på jagt efter brombær til os selv og nye grene til dyrene, skulle vi jo også have skiftet grenene ved de vandrende pinde - dette hjalp min nevø selvfølgelig også med. Han var ikke særlig meget for at røre ved dem, da han syntes de så lidt ulækre ud. ☺️
Så jeg fik de vandrende pinde over i en anden bøtte og så hjalp vi hinanden med at skrifte grenene i terrariet. 

Det at han har passet vores vandrende pinde har vist mig, at selvom det ikke er et dyr man kan lege med eller "kæle" med, så giver det alligevel en del ansvar til sådan nogle små, når de for lov til at passe dem.

Tak fordi I læste med☺️

Kommentarer